Firma Alfaco Polska Sp. z o.o., czołowy dystrybutor kompleksowych rozwiązań HVAC/R, członek Grupy Carel specjalizującej się w rozwiązaniach sterujących dla sektorów chłodnictwa, klimatyzacji i nawilżania powietrza, podpisała z Politechniką Warszawską porozumienie o współpracy badawczo rozwojowej w dziedzinie chłodnictwa i klimatyzacji.
W dniu 8 listopada, odbyło się spotkanie przedstawicieli Grupy Carel z Władzami Wydziału Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska Politechniki Warszawskiej. Dziekan Wydziału dr hab. inż. Andrzej Kulig, prof. uczelni wraz z Tomaszem Andrackim Dyrektorem ds. Rozwoju Rynku Retail podpisali porozumienie badawczo dydaktyczne. W spotkaniu uczestniczyli również przedstawiciele przedstawiciele Politechniki Warszawskiej dr inż. Jarosław Chudzicki - Prodziekan ds. Studiów, dr hab. inż. Bernard Zawada, prof. uczelni - Kierownik Zakładu Klimatyzacji i Ogrzewnictwa, mgr inż. Waldemar Sander, dr inż. Piotr Ziętek, dr inż. Michał Sobieraj oraz przedstawiciele Carel, Michał Grabowski Kierownik Projektu Działu Chłodnictwa, Joanna Niścigorska Kierownik ds. Marketingu i PR.
- Ideą przewodnią współpracy jest rozwój innowacyjnych technologii, działalności naukowej oraz szerzenie i doskonalenie wiedzy wśród studentów Politechniki Warszawskiej w zakresie systemów chłodniczych i automatyki a także IoT, mówi Tomasz Andracki Dyrektor ds. Rozwoju Rynku Retail Carel. Rynek Chłodniczy zmienia się, a grupa Carel stawia na rozwój odpowiadając na jego potrzeby. Współpraca ta ma wymiar nie tylko rozwojowy w sensie technologii ale również edukacyjny. Widzimy ogromny potencjał wśród studentów, dlatego chętnie podzielimy się naszą wiedzą i doświadczeniem.
Partnerzy spodziewają się, że wspólne przedsięwzięcie jakim będzie projekt i budowa stanowiska badawczo dydaktycznego w Zakładzie Klimatyzacji i Ogrzewnictwa Politechniki Warszawskiej, będzie korzystnym rozwiązaniem i odpowiedzią na przepisy unijne dotyczące ograniczenia czynników chłodniczych o wysokim GWP.
Plany przewidują rozpoczęcie budowy systemu w kolejnym semestrze i udostępnienie go gronu dydaktycznemu w nowym roku akademickim.