Silnik ECM jest wyposażony w najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne sterownia elektronicznego, czyniąc go znacznie bardziej efektywnym.

Zewnętrzna konstrukcja silnika jest taka sama jak dla serii YZF. Daje to również możliwość bezpośredniej zmiany  silników bez konieczności wprowadzania dodatkowy zmian, w odniesieniu do serii YZF silniki ECM pobierają do 70% mniej energii, dając tym samym znaczne obniżenie kosztów energii zasilania oraz zmniejszenie emisji CO2 do atmosfery. Ponadto stopień nagrzewania się silników ECM jest bardzo niski, dzięki czemu zyskuje na efektywności  kładu chłodzenia  w którym go zastosowano. Dzięki ECM układ staje się bardziej efektywny, stabilny  i niezawodny.

 

Moc pobierania silnika YZF – 13 to 29W, moc silnika pobierana przez ECM108 to 7W.

Cechy charakterystyczne:

wysoka klasa ochrony – posiada II klasę dzięki obudowanie termoplastycznej

indeks ochrony IP65 – konstrukcja posiada zwiększona odporność na działanie wilgoci

wysoka niezawodność – konstrukcja podwójnej komory  sprawia, że silnik jest bardziej odseparowany od przestrzeni sterowania elektronicznego co zapewnia ochronę przed wilgocią  i zanieczyszczeniami

ciągła regulacja prędkości – stała prędkość działania w całym zakresie napięcia  zasilania i dostępnych wirników wentylatora

odwrotny kierunek obrotowy przy uruchomieniu- pozwala to na oczyszczanie wymiennika ciepła zachowując wysoką efektywność układu chłodzenia

odwrócony kierunek obrotów na żądanie - pozwala na określenie momentu i czasu trwania włączenia odwrotnych od normalnych obrotów silnika

dwie prędkości działania

0-10Cdc- pełna regulacja prędkości obrotowej